Säätiö myönsi kevään avustustenjaossa 170 000 euroa apurahaa

Kevään hakukierroksella saapui hakemuksia yhteensä 316 383 euron edestä. Hakemusten määrä kasvoi hieman yli 20 prosenttia viime vuoteen verrattuna, mikä osoittaa, että Sipoossa on vireä ja aktiivinen yhteisöelämä, johon kuuluu paljon aktiivisuutta, vahvaa sitoutumista ja hyvää yhteistyötä. Sipoon Säästöpankkisäätiö myönsi yhteensä 60 avustusta, joiden kokonaismäärä oli 170 000 euroa. Tavanomaisten apurahojen – joita myönnettiin paikallisille urheilu- ja nuorisoyhdistyksille, kulttuuritoimintaan sekä muuhun paikalliseen yhdistystoimintaan – säätiö myönsi koulustipendejä yhteensä 9 900 euroa kaikille Sipoon kouluille.

Luettelo kaikista myönnetyistä avustuksista löytyy täältä.

Avustusten jakotilaisuus pidettiin kesäkuun 2. päivä Gesterbyn Brankkiksessa

Pientä suolaista ja makeaa oli tarjolla.
Säätiön edustajat, hallituksen puheenjohtaja Tina Möller ja hallintoneuvoston puheenjohtaja Marika Ingman.
Jakotilaisuus oli monelle tuttu tapahtuma, mutta tilaisuuteen osallistui myös moni ensikertalainen.

Suurimpia apurahansaajia ovat muun muassa
Sipoon Wolf, 10 000 euroa matalan kynnyksen jääkiekkotoiminnan kehittämiseen.
IF Sibbo-Vargarna yleisurheilujaosto, 12 500 euroa uuden maalikameran hankintaan.
Lilla Villanin ystävät, 10 000 euroa juhlasalin äänentoisto- ja valaistustekniikan uusimiseen.